środa, 26 września 2012

Elektrownia wodna Samociążek


Samociążek (niem. Sanddorf) – wieś w Polsce położona w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie bydgoskim, w gminie Koronowo, nad jeziorami: Czarnym i Białym, które połączyły się w wyniku spiętrzenia rzeki Brdy tworząc końcowy odcinek Zalewu Koronowskiego, z którego sztuczny kanał odprowadza wodę do elektrowni wodnej Koronowo/Samociążek o mocy 26 MW. W miejscowości znajdują się liczne atrakcje turystyczne (kąpieliska, wypożyczalnie żaglówek i sprzętu pływającego).

                                                Kanał roboczy 1300m
    

    
                                                      Zbiornik 


Suwnica z kratownicą do oczyszczania


Jest przepaść :-)


                                             Rury o średnicy 4,8m


Dolina Brdy





Turbiny w budynku


Spływ kajakowy na Brdzie 



6 komentarzy:

  1. Akurat za takimi rozwiązaniami ja jestem bardzo i wiem, że tak pozyskana energia jest na pewno dobrym sposobem na ekologię. W sumie od niedawna mam również umowę z https://poprostuenergia.pl/ i muzę przyznać, że nikt mi nie zaoferował tak niskiej stawki jeżeli chodzi o elektryczność.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie miałam okazji widzieć takich konstrukcji. U mnie na podwórku przy domu mam swój punkt czerpania wody z studni głębinowej. Również posiadając szambo kupiłam pompę fekalną https://www.dostudni.pl/pompy-fekalne,b70.html która jak dla mnie jest bardzo fajnym sposobem na to, aby dobrze czyścić zbiorniki z fekaliami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie przede wszystkim sam prąd jest bardzo ważny i muszę przyznać, że także lubię wiedzieć czy całą instalacja elektryczna w moim domu działa właściwie. Na pewno w takiej sytuacji warto jest zlecić te prace elektrykowi https://elektrycy.warszawa.pl/ i ja jestem zdania, że jest to dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń